lördag 14 mars 2015

Platta påskägg

För åtta veckor sen fick jag vara med om ett superroligt uppdrag på jobbet - att designa och illustrera årets upplaga av Postnords platta påskägg. Det är kartonger som finns att plocka vid alla postombud och tanken är att man ska fylla dem med godis, en pocketbok eller nåt annat smått och gott och skicka som påskhälsningar. Som ett påskägg fast brevlådevänligt helt enkelt. 
Men alltså, ÅTTA VECKOR! En hel evighet. Ni fattar ju hur jag gått omkring här som en äggsjuk höna (snark) och inte fått visa mina skisser för att inte avslöja något i förväg. Men nu är det officiellt, de finns ute och jag får äntligen lägga upp lite bilder!

Älskar att rita blommor! Det fick bli påskliljor, videung och björklöv
till bakgrundstapeten.
Karaktärerna i påskfamiljen var roliga att klura på. Kusinen från landet
och mammas nya kille bland annat. Fast detta är såklart Herr Tupp.
Tryckintag på Göteborgstryckeriet med Fredrika Trollby och Elinor
Johansson. De andra i arbetsgruppen var inte med: Lars Jönsson, Rebecca
Glenberg Uhrbom, Tonie Högberg, Felicia Adolfsson och Titti Winqvist.
Här ligger de! Våra bäbisar.
Äntligen finns de i butikerna, fotobevis från min kollega Camilla
Tengborg igår. Det fina stället gjorde Tonie Högberg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar