tisdag 31 mars 2015

Illustration Friday - Outside

Ni kanske har varit inne på Illustration Friday, en blogg/podcast/shop som varje vecka har en liten bildutmaning? Varje vecka, nytt tema. Har man en passande illustration postar man den på sin egen sajt och lägger upp länken på Illustration Friday. Det brukar vara en salig blandning av stilar, lite småkul och väldigt opretentiöst. Jag har själv inte varit med på länge men just denna vecka var temat "Outside". Utomhus passar ju bra – då passar jag på visa en del av en skoluppgift jag nyligen hade på HDK, en valfri bildberättelse gjord som en dragspelsfolder. Just denna bild är ett uppslag som föreställer Luvan på väg till mormor (ja, medveten koppling till Rödluvan). En kollega och jag ska jobba vidare med den så småningom, jag hoppas kunna visa smakprov längre fram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar