måndag 9 mars 2015

Det är mycket nu...

Allt eller inget, som det brukar bli när jag ska göra något. Förutom att jag går en ganska krävande kurs på HDK som heter Bild och berättande, jobbar med min shop på Society6 och dessutom just ska släppa en bok som ska marknadsföras på olika sätt, så har jag i helgen gått en kurs i digital mönsterformgivning på Art College. Lärare var Cecilia Pettersson, duktig mönsterformgivare (bland annat). Då jag såklart sovit löjligt lite och vi fick jobba på PC-datorer vilket är nästan lika roligt som att försöka jobba i Word, var jag mest förvirrad hela första dagen. Jag trodde jag fattat det där med mönsterrapporter innan, men allt jag gjorde blev jättekonstigt så det hade jag inte alls tydligen. Andra dagen gick det bättre och efter en hel del joxande kunde jag gå hem med ett julmönster som jag behöver förbättra, samt ett somrigt blommönster. Riktigt fint om jag får säga det själv, och tänk det kan jag ju för det är min blogg. Mmoahaha.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar