torsdag 14 november 2019

Butikskampanj för Felix ketchup

Tidigare i år fick jag ett jätteroligt uppdrag från byrån Change – de behövde två illustrationer till Felix butikskampanj. Bilderna skulle användas till bordsunderlägg och butikserbjudandet gick ut på att man fick ett valfritt underlägg om man köpte en flaska ketchup.

Jag hade ganska fria händer, det skulle vara djur och natur och INGA produkter i bilden. Deadlinen var supertajt som vanligt – jag hade bara några dagar på mig att göra jobbet men det gick bra. Som tur var kunde jag utgå ifrån en gammal bild som kunden gillade, ändra en del i den och måla en till som skulle matcha.

Tyvärr hann jag aldrig själv se kampanjen ute i butikerna men som tur var fick jag foton skickade till mig så att jag fick se hur det blev!



Foto: Maria Madsen Rasmusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar