tisdag 19 november 2019

Bazar Masarin


Det slår mig att jag inte lagt upp den här intervjun med mig i den eminenta nättidningen Bazar Masarin. Den är visserligen från 2017 men för mig är det kul att minnas vad jag tyckte då, hur jag jobbade. Vad jag slet med att göra collage i Photoshop!

De senaste fem böckerna har jag illustrerat i appen Procreate på min iPad: Hilda och årets kalas, Hilda och hamstertjuven samt Hilda och gymnastikdräkten (ges ut nästa år), Allt som händer inuti och Hästgalen (ges ut nästa år). Det spar så mycket tid! Och jag kan jobba var som helst. Halvliggandes i sängen t ex. Konstigt nog får jag mindre ont i nacken av det än när jag ritar vid ett skrivbord.

Men jo, det var något särskilt med de där collagebilderna. Det var ett tag sen nu och jag har inte någon konkret på gång, men om jag gör en egen bilderbok igen kanske jag införlivar den stilen i Procreate litegrann?

Läs hela intervjun här: https://issuu.com/bazarmasarin/docs/bazar_masarin_l__sa
Redaktörer: Susanne Sandström och Jenny Edvardsson, ansvarig utgivare: Susanne Sandström. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar