lördag 21 augusti 2021

Ska det kännas så här? – Känsloboken 2 – recensioner och annat

Här kommer jag löpande att samla det jag hittar om Ska det kännas så här? och övriga böcker av Reyhaneh och mig.

På Adlibris 10-i-topplistor såg det ut så här i början på augusti, fantastiskt! 


På B. Wahlströms egen topplista i september:

Annons på bokus.com:

Recension 1 från BTJ-häfte nr 17, 2021, lektör Marianne Ericson: ”Boken tar upp så komplexa frågor som meningen med livet, döden och framtiden.” ”I varje kapitel finns det tips samt frågor som läsaren kan svara på för att kanske komma närmare en lösning på sina problem.” ”... trevlig layout och passande fantasifulla illustrationer av mångsidiga Annika Lundholm Moberg. En ganska lättläst bok om svåra frågor, författaren betonar att alla jobbiga känslor går över – men det tar olika lång tid. På de sista sidorna får vi tips på webbsidor där man kan läsa vidare om dessa ämnen.”

Recension 2 på socialpolitik.com, 19 augusti 2021: 

Recension 3 på Instagram, @gustavsbokhylla, 20 augusti 2021:


Topplistan på bokus.com:


Recension från Bokus 16 februari 2021:

Köpte boken till min systerson, snart 8 år, som har haft mycket känslor och uppror i kroppen på senaste tiden. Han tog till sig boken direkt när jag förklarade vad den handlade om och när vi började bläddra i boken så kom det på första sidan upp en bild på en siluett med illustrationer om vad som händer i kroppen - det var explosioner, hjärtan, spöken mm och min systerson utbrister: Det är EXAKT så det känns i min kropp, där inne liksom!! Det tycker jag var ett bra första betyg och det ska bli spännande att se om boken kan hjälpa honom mer framåt!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar