söndag 3 mars 2019

Trädgårdsmästeriet i Lycke




Måste bara visa ett roligt uppdrag jag precis avslutat: att designa en logga, symbol och visitkort till Annika Persson, en gammal vän och fd kollega som utbildat sig till trädgårdsmästare och nu startat eget.

Hon har gjort det som jag bara drömde om på den tiden jag var fast anställd på en reklambyrå och var som allra mest utarbetad och trött på allt. Jag fäste mig inte så mycket vid att trädgårdsmästeri också kan vara ett tungt och slitigt jobb, tänkte bara att det skulle vara så skönt att få vara ute i det fria och få jobba med något levande. Inte bara gammal tråkig reklam! Nu blev jag aldrig någon trädgårdsmästare – himla tur det med tanke på hur lat jag är när det kommer till kroppsarbete. I min egen miniträdgård gillar jag mest att sitta och glo på allt som växer. I stället kunde jag gladeligen hjälpa Annika med hennes grafiska profil och önskar henne nu stort lycka till med sina kommande trädgårdsuppdrag – ni hittar Trädgårdsmästeriet i Lycke på facebook och på instagram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar