torsdag 4 juni 2015

Tröttma

Kursen på HDK är klar nu, äntligen. Det har varit en tuff vår med lite för mycket att göra på en och samma gång. Examinationen gick bra (trots att jag hann bli jättenervös innan det blev min tur) men jag har varit på skolan flera gånger för att skriva ut bilder till en utställning i höst. Mer om den längre fram! Jag har i allafall under denna intensiva termin fått ihop flera projekt som jag kan jobba vidare med, bland annat den animerade filmen som jag nämnt tidigare. 

Fast inte än. Just nu känner jag mig lika festlig och energisk som en sur vante som nån glömt ute i regnet. Sova! Jag vill sova i en vecka och sen låsa in mig i en enslig stuga i skogen i en månad. Där kan jag sitta ifred och skriva rent historierna jag funderar på när jag åker buss. Skog och skog förresten – en stuga på valfri skärgårdsö funkar lika bra om man nu kan fantisera fritt. Med öppen spis och utsikt över havet. 

Äh, när jag ändå håller på slår jag på stort och fantiserar fram en ateljéplats som inte kostar en förmögenhet i hyra. 

Och en ponny.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar