söndag 27 mars 2016

Gratis vykort

Jag har ju missat att berätta här på bloggen om ett uppdrag jag nyligen gjort för Postnord. (Det mesta av mina projekt lägger jag bara upp på Instagram och ibland Facebook, jag ska försöka skärpa mig på den punkten.)

I år kommer det att finnas gratis vykort med bland annat mina motiv hos postombud över hela Sverige, bara att hämta. Skicka gärna också, såklart! Först ut tidigare i år var vykorten på temat Omtanke. Men nu ska det visst vara dags för nästa motiv med tema Festligheter, så håll utkik efter mina katter! Om vykortsstället inte finns hos ert postombud kan ni säkert be dem beställa hem.

Trots extrem tidspress var det här nog bland de roligaste uppdrag jag haft i och med att jag hade så fria händer. Det enda jag behövde förhålla mig till var fyra teman, att tolkas som jag ville. Mer sånt vore kul!

Festligheter, vårens motiv

Omtanke, vinterns motiv. De andra två vykorten är
illustrerade av Annalena Mayor Ekblad och Klas Fahlén.

2 kommentarer:

  1. Vad kul. Jag hade plockat hem ett par av korten med kopparna på - innan vi sågs. Jag älskar vykort och dina är superfina!

    SvaraRadera
  2. Åh tack Ann-Charlotte! Kul att du gillar dem! Idag var jag på ICA och plockade några, där hade de blandat både gamla och nya teman. Det var väl inte riktigt så det var tänkt men strunt samma. Huvudsaken är att folk plockar med sig och använder dem. Väldigt roligt att se sina alster ute i verkligheten!

    SvaraRadera