fredag 1 mars 2019

Hilda och hamsterstölden

Jag jobbade inte bara med Ollie under 2018. Som jag skrev i mitt förrförra inlägg skulle jag illustrera en till rolig Hildabok av Christina Lindström! Nu kan man ju tro att jobbet gick jättefort eftersom den tryckta boken levererades i ett paket häromdagen. Det gjorde det inte, kan jag säga (förrförra inlägget skrev jag i oktober förra året). Men det gick i allafall lite snabbare med illustrationerna den här gången, eftersom jag nu visste hur karaktärerna skulle se ut.

Hilda och hamsterstölden handlar precis som i förra boken om de tre kompisarna Hilda, Bella och Henning. Den här gången köper Bella en hamster och även om Hilda och Henning också är glada blir de lite avundsjuka också. Framförallt Henning, som också skulle vilja ha en hamster men är allergisk.

Det är så himla kul att få hem det färdiga resultatet! Jag tröttnar aldrig. Det är först när man får titta, hålla och bläddra i den som det känns på riktigt. Nu hoppas jag förstås att den blir en succé så vi får göra en till bok ihop!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar