fredag 31 mars 2023

Kompisboken

ÄNNU en bok om känslor? Kan det aldrig bli för många? Tydligen inte, behovet verkar vara enormt!Det som skiljer Kompisboken från de tidigare (Känsloboken och Ska det kännas så här) är att den här handlar enbart om kompisrelationer. Reyhaneh skriver själv: 

Jag ville skriva den här boken eftersom jag i mitt arbete som psykolog, och extra mycket under åren som skolpsykolog, sett behovet av vägledning i barns sociala relationer samt problemlösning i konkreta situationer. Det är något som tar mycket tid och kraft från både barn, föräldrar och pedagoger.”

Boken vänder sig som tidigare direkt till barn på lågstadiet men också till viktiga vuxna i barnets närhet, till exempel föräldrar och pedagoger. Upplägget med frågor i slutet på varje kapitel är också detsamma. Den här gången tillät jag mig att vara lite mer lekfull och stoppa in kompisfigurer och grafiska element varvat med vanliga illustrationer. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar