söndag 18 oktober 2015

Litterart Gästabud Nyköping

En helg går så fort! Nu sitter jag på tåget igen, denna gång på väg hem. Läsningarna gick bra, så många sköna barn det finns! Alltid är det någon i varje grupp som pratar på om allt från superhjältar till gräsklippning, det är bara att hänga på och försöka lirka tillbaka samtalet till det jag försöker berätta. Roligt är det när man får med föräldrarna också så de inte bara sitter längst bak och tittar på. 

Stadsbiblioteket var fint pyntat med ballonger och serpentiner och jag funderade på hur det skulle vara att jobba som bibliotekarie - kanske riktigt trevligt!? Fast helst skulle jag ju vilja vara sagotant på heltid. Vi får se om jag lyckas.





Tack Nyköping, jag kommer gärna tillbaka en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar